torstai 12. joulukuuta 2013

Marenkien täyteistä odotusta

Huomenna on se päivä jota olen odottanut jo ikuisuuden! Me menemme hakemaan oman vauvamme kotiin <3 Vieläkin vähän tuntuu, että onko tämä totta ollenkaan. Lisäksi olen yhä vähän varpaillani ja mietin uskallanko edes hengittää. Nimittäin tämä keneltä hankimme neidimme on hyvin tarkka kenelle pennun antaa. Esimerkiksi meidän vauvan sisko oli varattu jo aikoja sitten, mutta omistaja perui, koska tuli tuntemuksia, että koti ei olisi ollut sopiva. Onneksi meidät hän tuntuu hyväksyneen. Kyllä, olemme ensi kertalaisia, mutta meiltä tämä pikkuinen tulee saamaan rakkautta enemmän kuin tarpeeksi :)


Olen viime aikoina yrittänyt leipoa marenkeja. Kananmunan valkuaisia ja sokeria. Helppoa? Pyhpah, kaikkea muuta. Olen mokannut niin monet erät, että hermo menee. Jääräpäänä aion kuitenkin tehdä niitä vaikka tuhat erää kunnes ne onnistuvat. On kokeiltu normaalia sokeri, tomusokeria, sitruunamehua, eri lämpötiloja jne. Nyt uunissa on erä pieniä valkoisia ja vaaleanpunaisia marenkeja. Katsotaan mitä niille käy. Toivotaan parasta nimittäin haluan viedä huomenna mukanamme tuliaisiksi pienen pussin itsetehtyjä marenkeja :) Ehkä vähän hömppää, mutta minulla on ollut jo pitkään tapana kiittää leipomalla jotakin. Miksei siis nytkin :)

Ps. Aiheet ei nyt ihan osuneet yhteen, mutta who cares :D

8 kommenttia:

  1. Oi! Olette varmasti juuri oikea koti pikku kisulle! :)
    Itsekin ihmettelen, miksi sun marengit eivät ole onnistuneet. Mulla ne onnistuu aina hyvin. :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti olemme, kyllä me ainakin parhaamme teemme! :)
      No niiin, mä oon ihan tosi hyvä mokaamaan nää yksinkertaisimmat jutut. Esim mä en osaa tehä kiisseliä :D Sit kaikki monimutkaisemmat jutut onnistuu..Missä meni pieleen :D ? Mutta onko sulla hei millainen ohje? Laitatko sitruunan mehua tai etikkaa? Normi sokeri vai tomu? En keksi missä menee vikaan :D

      Poista
    2. Jaa'a.. Missäköhän se mun marenki ohje luuraa? :D
      Mutta ensin vatkaan valkuaiset kovaksi, sitten lisään tomusokerin. En käytä ollenkaan etikkaa tms. nestettä.

      Poista
  2. Voisiko olla, että sinne menee kuitenkin sekaan jonkin verran keltuaista? Äsh, en mä tiedä. Mä tekisin varmaan niin, että kävisin ostamassa pussin marenkeja ja siirtäisin ne johonkin kivaan itse väsättyyn nyssäkkään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulen, että ei mene. Vaahdosta tulee kuitenkin aina tosi hyvää. Lopputulos on sitten ihan kökkö. Joko valkoiset eivät ole valkoisia tai sitten sisus ei ole kovettunut tarpeeksi tai jotain. Ehkä olen liian kriittinen itselleni? Kylläkin eilinen satsi onnistui lähes. Enää kun lisään vaniljasokeria niin sitten vois olla siedettäviä..ehkä..koputan puuta :D

      Poista
    2. Liikakriittisyys lienee mahdollinen. Mutta käsitän hyvin, kun kerran tekee niin haluaa sitten tehdä kunnolla :) Tosin tämä sun postaus on aiheuttanut itsellekin halun testata noita, saas nähdä kuin käy! Pavlovayritykseni ainakin lässähti aikanaan ihan kympillä.. Miten muuten omiesi kanssa lopulta kävi?

      Poista
  3. Etikkaa muuten laitetaan marenkiin sen takia, ettei se kuivaisi liikaa. itse teen marengit pelkästä valkuaisesta ja sokerista

    VastaaPoista
  4. Ootko muuten Aida miettinyt blogin nimen vaihtoa? :)

    VastaaPoista