torstai 20. maaliskuuta 2014

I've got the magic in me

Terveys vs sairaus. Minä vs Linnea. Kumpi voittaa? Se on ollut jo useamman vuoden kestänyt taistelu. Välillä Linnea tunkeutuu uniini ja kietoo luisevat kätensä ympärilleni ja supittelee minulle ihania vääristyneitä muistoja menneestä jolloin me olimme yhtä. "Silloin kaikki oli hyvin. Silloin olit hyvä ja laiha. Et vielä tarpeeksi laiha, mutta hyvää vauhtia laihtumassa. Etkö muista jokaista niitä yötä kun heräilit siihen kuinka luusi tuntuivat käsiäsi vasten? Etkö muista kuinka ihanaa se oli kun joka aamu vaaka näytti hieman vähemmän kuin eilen? Etkö haluaisikin siihen takaisin?"  Jos totta puhutaan niin kyllä, minä kaipaan tuota. Kaipaan ihan helvetin paljon. Vaikka olo oli ihan hirveä silloin, mutta silti.

Tilanne kuitenkin on se, että se on menneisyyttä. Niin kauan kun ajattelen, että jos vielä kerran laihtuisi niin kauan se pitää minua hullun lailla kiinni anoreksiassa.
Kotiutumisestani osastolta on kohta jo vuosi ja jok'ikisen päivän sen jälkeen olen uhrannut haaveelle siitä, että saisin olla taas laiha. Mutta mitä on käynyt? Olenko laihtunut? En ole. Painoni on maksimissaan ollut vain 4 kiloa alhaisempi mitä kotiutuessani.

Olen tullut nyt siihen tulokseen, että en kykene olemaan terve ennen kuin luovun haaveestani. Minä en voi olla terve jos ajatuksissani on koko ajan "huomenna sitten laihdutan" ajatus. Ei ei ei ! Paraneminen lähtee minusta itsestäni, minä olen se voima, joka hallitsee ajatuksiani. Minun on löydettävä uusi tapa ajatella. Sen sijaan, että ajattelen laihtuvani huomenna voisin ajatella, että huomenna minä kehitän kroppaani miellyttävämmäksi. Tahdon treenata kroppani sellaiseksi miksi minä sen ihan oikeasti haluan. Tästä päivästä lähtien minä käytän kaiken sen voiman joka käskee minua laihduttamaan johonkin aivan uuteen.

Toivottakaa minulle onnea nimittäin nyt saa rasva kyytiä ja vatsalihakset alkaa treenaantumaan! 

5 kommenttia:

  1. Voimia sulle!
    Mutta muista, että ulkonäön muokkaaminenkin treenaamalla saattaa olla syömishäiriön sanelemaa. Joten mieti oikeasti, miksi haluat liikkua. Siksi, että saat timmin kropan vai että liikunnasta tulee hyvä olo?
    Lähtökohtaisesti meidän täytyisi liikkua siksi, että se tuottaa mielihyvää. Kaikki ulkonäölliset tulevat vasta sen jälkeen.
    Sori paasauksesta. :)
    Voimia! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos totta puhutaan niin olet hyvinkin oikeassa. Kehon muokkaminen on ihan varmasti syömishäiriön sanelemaa. Mä haluan timmin kropan, se on ensisijaista, ei se että liikunta on mukavaa. Mutta toisaalta oon ihan liian laiska että tästä tulis mitään pakkoliikuntaa :D Ja toisaalta toivon, että tämä voisi olla keino pois syömishäiriöstä lopulta. Jos olen tyytyväinen peilikuvaani ilman syömättömyyttä niin se on aina positiivista :) Otan silti kyllä varovasti, koska tiedän vaarat :)
      Mutta hei voimia sinnekin! <3 (Toivottavasti sullakin menee jo paremmin :) )

      Poista
    2. Hyvä, että ymmärrät! :)
      Ja tosiaan, jos alat liikkua enemmin, myös kulutus kasvaa eli täytyy syödä enemmin. Ja levolla on myös suuri vaikutus. :)
      Olet kuitenkin kaunis juuri sellaisena kuin olet! :)
      Ja mulla menee paremmin,, kiitos kysymästä. Ajatukset ovat solmussa yhtenään, mutta fyysinen toipuminen on hyvällä mallilla. Ei vaan pidä koskaan antaa periksi!
      Tsempit! <3

      Poista
    3. Tuttuja tuntoja. Pitää luopua, jotta voi saada tilalle. Ehkä sekin on jo eteenpäin, että sen tunnustaa.

      <3

      Poista
    4. Ihana kuulla Mari, että sulla menee jo paremmin :) Oon aidosti onnellinen sun puolesta! Mutta tää paranemisprosessi on pitkä ja kivinen, mutta ehdottomasti sen arvoinen! Kyllä ne ajatukset siitä vielä selkenee :) Opit vielä joskus huomaamaan ja arvostamaan sitä kuinka kaunis ja ihana ihminen olet ja se on miljoona kertaa parempaa kuin joku anoreksia <3 Tsemppiä !!

      Poista