tiistai 12. maaliskuuta 2013

Miksi haluan parantua anoreksiasta?

Viime aikoina parantumiseni on ollut hyvin vaikeaa, joka näkyykin useimmista postauksistanikin. Tämä on ehkä sitä vaikeinta aikaa ja tuntuu etten vain pääse siitä yli. Siksi ajattelinkin listata muutamia asioita joiden takia minä alkujaankin hakeuduin tänne hoitoon. Pakko saada motivaatio taas takaisin!

Haluan voida paremmin
Tästähän se kaikki alkoi, minulla oli kurja olla. Fyysinen kunto oli olematon ja henkinen vielä kurjempi. Tai oikeastaan minähän olin vain pelkkä tunnekuollut möykky, jonka ainut aistittavissa oleva tunne oli kurjuus. Haluan voida paremmin! Haluan jaksaa käydä lenkillä, haluan jaksaa kävellä edes vessaan. Normaalia elämää on niin kova ikävä.

Tahdon ystäväni takaisin
Tämä sairaus on karkottanut minut täysin sosiaalisista piireistä. Kavereillani on useasti tapana mennä kahville tai syömään yhdessä – minä en yleensä lähtenyt mukaan. Muutenkin voimat oli täysin loppu ja yksinkertaisesti yhteyttä ei vain jaksanut pitää. Minulla on ikävä ystäviäni niin paljon.

Haluan lapsia
Kyllä, olen aina halunnut äidiksi. Mukava mies, pari lasta ja lemmikki. Se on ikuinen haaveeni ja karu faktahan on, että en minä lapsia saa tässä kunnossa, enkä miestäkään ellei sellaista jo olisi.

Terveenä näyttää paremmalta
Olen katsonut vanhoja kuviani useasti tässä hoidon aikana. Vanhoissa kuvissa olen ehkä hieman pyöreä juu, mutta olen onnellinen. Se jos mikä on kaunista. En edes käsitä miten olen voinut kestää itseäni niiden lommoposkien kanssa, hyi miten sairaan näköinen silloin oli. Nyt kuitenkin on alkanut huomaamaan, että miehetkin alkavat taas kiinnittää enemmän huomiota kun näyttää ihan oikeasti terveemmältä. Ainahan se lämmittää kun komea mies hymyilee kaupungilla. Lisäksi vaatteetkin istuvat paaaaaaljon paremmin kuin ennen, mitä luksusta.

Haluan voida syödä ja nauttia siitä
Ruoka on ollut minulle aina hyvin tärkeä asia. Olen rakastanut sen tekemistä ja sitä tunnetta kun koko perhe kokoontuu yhteen ja syö. Ruoka on oikeasti yhdistävä asia.

Kumpi on kauniimpaa? 

                                                    ...Tämä....       


                                                    ....Vai tämä?
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti