sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Mitä kauneus on?


Tosiaan, mitä kauneus on? Onko se laihuutta, onko se hyväkroppaisuutta, tyytyväisyyttä itseensä, onnellisuutta, perfektionismia, itsekuria..Mitä? Miksi kauneutta tavoitellaan niin hanakasti. Ihmiset voivat saattaa henkensä alttiiksi kauneuden takia. Onko kauneus sen arvoista? Tekeekö se onnelliseksi? Mitä se tarjoaa meille jos elämässä on kaikki hyvin muutenkin?

Itselleni kauneus ja laihuus kulkevat käsi kädessä. Huomatkaa kuitenkin, että VAIN minulle. Jotta voin olla kaunis minun on oltava laiha..minun on oltava luuranko. Kuitenkin kokeilin jo kerran laihuutta. En ollut kertaakaan kaunis vaikka painoni putosi. Olenko kaunis sitten kun olen haudassa laihuuteni takia? Olenko kaunis kaikkine itseinhoisini ajatuksineni ja viiltoarpineni? Tiedän kyllä vastauksen.

Silti hamuan yhä laihuutta ja vaa'an pieneneviä lukemia. Se saikin minut jälleen tekemään typeryyksiäni. Söin äitini reseptillä saatavia nesteenpoistolääkkeitä. Kaduttaako minua? Oikeastaan ei. Jos saan painoani edes vähän pois niin ei. Mutta katsotaan miten käy. Päivittelen painolukemia kun niitä saan.
Aamupaino 50,7 kg -> diureetit
Iltapaino 50,8 kg
Aamupaino 49,3 kg

2 kommenttia:

  1. Sä tiedät ettei tossa oo mitään järkeä. Sä tiedät että oot hoikka ja kaunis NORMAALIPAINOSENA, ruma ja LIIAN LAIHA ALIPAINOSENA! Muistatko mitä sä sanoit? Mä oon samanpitunen. Mun bmi on 19.3. Ja sun mukaan, MÄ NÄYTÄN HYVÄLTÄ. Joten kaiken järjen mukaan myös sä näytät hyvältä tässä painossa. Sä et saavuta laihduttamisel mitään. Ja diureetitki on turhia - Eivätkä kuulu sulle. Kunhan nyt et muru antaisi anoreksialle valtaa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huups, tän piti olla vain luonnos..Ei tätä pitänyt julkaista ainakaan vielä!
      No mutta siis joo tiedänhän mä oikein hyvin ettei tossa oo yhtään mitään järkeä. Ja niin, ollaan samoissa mitoissa joten kaiken järjen mukaan mun pitäis näyttää myös hyvältä, koska säkin näytät. Silti peili kertoo mulle toisen tarinan. Tarinan nimeltä vääristynyt kehonkuva. Se saa tekemään tyhmiä asioita. En mä haluaa olla Linnean orja, mutta kun... Uuuuughhh mä nousen tästä vielä saatana !

      Poista