maanantai 1. huhtikuuta 2013

Anorektikon paljastukset osa 2

Minulla olisi varmaan tuhansia tunnustuksia anoreksia-ajaltani ja nyt ajattelin koota niitä taas. Osa niistä on hyvin noloja, mutta tahdon tunnustaa kaiken ääneen. Ehkä jotkut voivat huomata näistä, että omatkaan tekemiset eivät ole niin tuomittavia :)

  1. Salasyöminen
    Kävin kerran salaa osastohoitoni alku aikoina kaupassa ostamassa jonkun juusto kinkku patonki hässäkän. Kehoni vain sattui huutamaan ruokaa ja SUOLAA. Sitä siis oli aivan aivan pakko saada. Noloa, myönän. En vain voinut itselleni mitään. Aliravittuna sitä tekee vaikka ja mitä.
  2. Salaviiltely
    Olen kertonut tästä ilmeisesti aikaisemminkin, mutta eräänä päivänä varastin osastolta pokkana sakset ja nuppineulan, jotta voisin viilellä paremmin. Eilen myös iltapalan jälkeen viilsin pienen naarmun käteen hedelmäveitsellä jonka vein tiskikoneeseen. Pathetic?
  3. Olin hellyyttä vailla oleva huomiohuora
    Sairauteni pahimmassa vaiheessa kaipasin hyvin paljon äitini hoivaa. Taannuin aivan lapsen tasolle. Olin voimaton ja tahdoin, että minusta pidettäisiin hyvää huolta minkä äiti tekikin. Kiitos! <3
  4. Painon hurjan hurja nousu osastolla
    Monet osastolla olevat sanovat, että heidän painonsa tippuu aina tai, että heidän painonsa nousee vain jonkun 500 grammaa viikkoon. Ei minulla vaan! Pahimmillaan se nousee jopa 1,5 kiloa viikossa. Joskus harvoin jäänyt alle sen kilon tavoitteen ja laskenut vain ja ainoastaan kerran (puoli startissa = eka viikko).
  5. Suuttuneena syöminen
    Olen parikin kertaa päättänyt syömistäni koskevan riidan siihen, että syön esimerkiksi leivän kunnon päälisillä ja margariinilla ihan vain vittuillakseni, että hähä pystynpäs tähän joten vittuako kyyläät mun syömisiäni.
  6. Pro-ana tietämättömyys
    Olin hyyyyvin pitkän aikaa tietämätön koko pro-ana jutusta. En mä tarvinnut mitään ohjekirjaa siihen kuinka olla anorektikko. Kyllä kaikki toimintani tuli ihan omasta päästäni, ei mistään ”säännöstöstä”.
  7. Alle 30 kilon tavoite
    Minua harmittaa yhä etten päässyt alle kolmeenkymmeneen kiloon. Tyhmää, mutta harmittaa.
  8. Hakeuduin itse hoitoon
    Hakeuduin ensin itse omasta vapaasta tahdostani psykiatrisen sairaanhoitajan puheille. Tämä laittoi lähetteen syömishäiriö polille → en vastustanut. Polilla käymisen jälkeen pyysin ihan itse päästä osastolle. Tahdoin oikeasti ITSE parantua.
  9. Luulin purukumin lihottavan
    Olihan siinä nyt ainakin 2 kaloria. Paranoid.
  10. Olin ensimäiset viikot NIIN kateellinen muille kun niillä oli jälkiruoka ja mulla vain hedelmä päivällisellä.



2 kommenttia:

  1. HAHAH nää oli ihanat. Ite ainaki oon lähes vapaaehtoisesti täällä, mua ärsyttää etten ollu alemmas painossa (nyt pidänki itteeni himo läskinä täällä) JA OLEN TÄYSIN VARMA SIITÄ ETTÄ PURKKA LIHOTTAA. Patonki juttu oli sikahyvä hahah. Ja agressio

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, että olet hakeutunut hoitoon. Se on oikea valinta! Rankka valinta, eikä helppo valinta, mutta varmasti se oikea! Olet nyt rankan paranemisprosessin alussa, mutta kannattaa jaksaa pyristellä eteenpäin kuin raivohärkä :)

      Olen AIVAN varma, että et ole himo läski. Kukaan ei ole himo läski osastolla. Ei yhtään missään vaiheessa. Ei edes kotiutuessa. Ja tiedätkös mitä..Voin kertoa, että purukumi ei lihota. Ei varmasti lihota yhtään. Ei edes yksi shotilla vapaaehtoisesti otettu keksi lihota grammaakaan. Kokeiltu on ja voin vaikka vannoa olevani oikeassa. Älä siis usko omiin harhoihisi! Ota haasteita ja pääset paljon eteen päin. Tsemppiä paranemiseen <3 !

      Poista