lauantai 6. huhtikuuta 2013

This is what normal weight looks like

Kun katson itseäni peilistä niin ensimmäinen ajatus on "Hyi!" ja anoreksia kuiskuttelee korvaani kauheuksia. "Katso nyt itseäsi! Miten olet voinut kohdella minua näin? Etkö nää olevasi ruma ja liian iso? Miksi et ole kuunnellut kun olen käskenyt sinun olla syömättä ja näännyttää itseäsi. Vannon, että se takaa sinulle onnen. Se tekee sinusta pienen ja paljon hyväksyttävämmän. Olet pettänyt minut, häpeäisit."

Kävin tänään shoppailemassa äidin kanssa. Äiti-tytär aikaa siis. Olihan se ihan mukavaa ja sainkin vaatteita. Kuitenkin on hyvin inhottavaa huomata miten ei enää mahdu saman kokoisiin vaatteisiin kuin ennen. Ostin jopa kokoa 38 olevat farkkushortsit. En edes muista milloin viimeksi olisin ollut tätä kokoa. Ne olivat hieman isot, mutta koko 36 oli kuitenkin aika nafti. Paisun paisun paisun, eikä loppua näy. Ei edes ylläpitovaiheessa. Vieläkin painoni siis nuosee vaikka sen olisi pitänyt jo pysähtyä. Apua !

Olen hyvin hukassa oman kehoni kanssa tällä hetkellä. Tiedän kyllä, että se on mahdollisesti vielä vuodenkin ajan turvonnut, mutta ei tämä tieto auta - olen NYT iso. Karmeaa ajatella, että olin varmaan puolet pienempi vielä pari kuukautta sitten. Muutos on liian nopea ja pääni ei ymmärrä tätä. Se ei pysy mukana. Yritän silti parhaani mukaan tottua nykytilaan. En minä laihduttamaankaan voi ryhtyä. Se aloittaisi uuden anoreksia kierteen jälleen ja pian huomaisin olevani taas pelkkä luuranko.

Mutta nyt nukkumaan pilleripöhnäisyyttäni pois! Sweet dreams. Toivottavasti herätessäni ajatukseni olisivat hieman selkeämmät ja osaisin käsitellä paremmin kriisiäni.


6 kommenttia:

  1. voimia! mulla on kans takana monen vuoden anoreksiahelvetti joten tiedän tasan tarkkaan mitä käyt läpi. "ota riski ja rakastu paranemiseen" mulle yks hoitaja joskus sano, ja kyllä se riskin ottaminen kannattaa. :)

    VastaaPoista
  2. Muruseni, tunnistitko sie minut :) ? Mutta juu tiedän kyllä, että paraneminen on kaiken tämän vaikeuden arvoista!

    VastaaPoista
  3. Tsemppiä, hei! Mä muistan, kun sä tulit osastolle ja jos et loukkaannu, niin sanon, miten paljon kauniimpi oot nyt. Vielä, kun rentoudut ja potkit sen katalan anoreksian kuiskutukset pois päästäs, niin...
    Onnellinen ihminen on jotain niin kaunista. Ja anoreksia ja onnellisuus ei vaan käy samaan pakettiin. Nyt näytät sille! Vaikka tiedänhän mä, että sä näytät. :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kauniista sanoistasi! Ne upposivat hyvin syvälle ja sai hymyilemään. Taidan sittenkin uskoa tulevaisuuteen ja halaun nähdä mitä terveenä oleminen tajoaa minulle :)
      Mutta samat sanat sinulle kyllä! Olet niin kaunis ja ihana ihminen. En haluaisi, että anoreksia pilaa sinun elämäsi, joten taistellaan yhdessä tätä kataluutta vastaan. Me voitetaan se, olen varma <3

      Poista
  4. Voi murumuru oot älyttömän kaunis tossa painossa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanuuteni ja koita muistaa, että sinäkin olet älyttömän kaunis juuri noin :) Ei grammaakaan laihempana. Olet täydellinen ja toivon, että opit uskomaan sen vielä joku päivä <3

      Poista