keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

How to wake up from nightmare when you aren't asleep?

Herään tiistai aamuna tietäen, että minulla on paino. Viime kerralla paino oli laskenut, joten toivon että jos se nytkin olisi. Hipsin kuitenkin hieman varovaisesti painonmittaus huoneeseen, riisuun vaatteet ja astun vaa'alle..Numerot pyörivät ja viimein pysähtyvät lukeman 50,4 kohdalla. Olin lihonnut kilon perjantaista. Murenin henkisesti täysin siihen vaa'alle, mutta pistin kestohymyni päälle ja puin rauhallisesti vaateet ja lähdin huoneeseeni. " Yli 50 kiloa, BMI 19, ei enää alipaino, ei enää edes alipainon rajoilla, mä olen LÄSKI." Aamupala oli ihan yhtä tuskaa, koska en tahtonut syödä enää, miksi minun pitäisi? Olen saavuttanut sen minkä pyydätte, voisitteko olla jo tyytyväisiä? Eivät he olleet. " Sinun on hyväksyttävä parin kilon liukuma painossasi. " Vitut en salli.

Samalle päivälle minulle oltiin myös sovittu välipalaloma. Melkein tekikin mieli syödä kun oli myös mahdollisuus olla syömättä. Söin kuitenkin ja jopa pehmistä. Oikeastaan kyse oli spice icen kahvi softiksesta eli kahvia pohjalle ja päälle pehmis. Kuullostaa hyvältä eikö? Harmi etten voinut nauttia siitä kuten olisi pitänyt kun aamuiset tapahtumat yhä kummittelivat mielessä.

Kaiken tämän kurjuuden vastapainoksi tapahtui eilen hyviäkin asioita. Nimittäin minulle suunniteltiin ja aloitettiin toteuttamaan ylläpitovaihetta. Ateriasuunnitelmaani muokattiin niin, että siitä lähtivät nutri, shotti ja hedelmä. Yksin jo kahdesta ensimmäisestä napsahti 600 kaloria pois. Silti olen varma että paisun tälläkin ruokavaliolla ja kohta huomaan olevani muodottamaksi paisunut valas. Toivottavasti näin ei käy. 

Inhoan niin tätä tilaa kun anoreksia vain huutaa, kirkuu, potkii ja yrittää kaikin voimin saada ääntään kuuluviin. Tuntuu, että voimat alkaa pikkuhiljaa huveta loppuun tässä taistelussa. Melkein tekisi mieli antaa anoreksialle lupa taas hallita minua. Varsinkin kun nyt viime aikoina on ollut monia asioita jotka ovat ruokkineet antaumuksella sairauttani. Esimerkiksi aamulla söin hedelmän sijaan mehukeittoa, mehukeittoa joka oli kevyt versioista eli lasillisessa on noin 8 kaloria. Entinen aamupalani siis. Voi sitä riemun ja toisaalta tuskan määrää.   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti